Idag monterade jag 177cc kitet från DR på min Touring. Jag orkade inte dela blocket för att ta upp insug och portar nu så jag la lite kemisk metall för att jämna ut ytan mot cylindern. Kickaxeln som jag spenderade 45min med att borra igenom pga utslitna splines gick av idag också.. Så denna får man springa igång hädan efter. Men tack vare 12V konvertering så är den lite villigare att starta nu än tidigare.
MONDO MARKNAD
Featured
Evenemangskalender
Kommande evenemang
- 22 augusti:
- 05 september:
- 19 september:
- 03 oktober:
- 17 oktober:
-Nice! Du kommer nog att märka en fin effektökning, högre komp,
acceleration, toppfart osv. Glöm inte att byta munstycken i förgasaren bara. Tror jag har 110 eller 117 i min fugge. Den går lite fett så det är nog ett 117-munstycke.
Går det inte att lägga på en liten lätt svetsloppa på kicken/axeln
så att den håller tills det blir dags att klyva motorn?
Kanske, vet inte om det går om kicken är av aluminium. Ska fråga meken på jobbet imorrn om det går. Hoppas
-Fan, där var du snabbare än min egen uppdatering ovan.
hehe, ska fixa tändningen imorrn, men just nu satte jag i 125 munstycke så den garanterat inte ska gå snålt. Ska finlira när väl tändningen är exakt. Jag satte även i E3 rör istället för E1, men som sagt, nu går den skit på 22 graders förtändning.
Tanken var ju att slänga i en SI20/20 eller SI/24/24 för att få en vettigare choke, men dom passar ju inte i lådan till SI20/17! Måste fixa en sån innan jag kan prova.. Alltid äre nåt. Kom ihåg att beställa rätt luftfilter iallafall..
- Jag kör orginalluftfilter i min.
Vad har du för förgasare?
- orginal.
Ja va fan har jag!
Si 20/17 eller 20/20 eller nåt.
Ska man kunna sånt oviktigt utantill eller?
Haha, äsch va ska det vara bra för.. Enligt scooterhelp har du 20/17D. 20/20 kom fr.o.m -69 till Sprinten, men jag vill minnas att du har en riktigt choke, inte en sån där som jag som bara är ett spjäll till förgasarlådan. Undrar vilken bokstav jag har efter 20/17. Varför höll dom på så förbannat för?
Om man vill blotta lite så ska man ha en sån här
http://cgi.ebay.com/VESPA-PX-CRYSTAL-CLEAR-CARB-COVER_W0QQitemZ400040322578QQcmdZViewItemQQptZUK_Motorcycle_Parts?hash=item400040322578&_trksid=p3286.m63.l1177#ebayphotohosting
Ser ut som en sådan där gasmask de har till lustgasen på sjukhus.
Update:
Med originalgasarn och 122 huvudmunstycke så takta den som fasen efter halvt gaspådrag, (o)rent vidrigt alltså.
Satte på SI20/20 med samma huvudmunstycke, helivetti den går pra!
- Nice!
Det ska bli spännande och jämföra våra likvärdiga trim.
Kanske ger dit elektroniska system mer effekt?
Hur gåre med kicken?
Ja det ska bli intressant minsann. Jag springer fortfarande igång den, lite nytta med nöje så att säga.