…sedan i söndags? Tre förbättringar kan upptäckas av det tränade ögat. Var med i min tävling och vinn Torgnys vita SX 200. Men det vet han inte om.

Rätt svar presenteras i mitt nästa inlägg.P200E 



  1. Don Eduardo 17:16, 31 Okt 2009

    - Tycker du har ett snyggt tema på din scooter. Vitt svart och rött.
    Jag tippar på Mondologga, mudflap och ny alu-nrskylt?

  2. Claes 17:27, 31 Okt 2009

    Tack för vackra ord!
    Två rätt - mondologga och mudflap. Det tredje är svårt, men det viktigaste!
    Kom igen!

  3. Don Eduardo 17:29, 31 Okt 2009

    - Den vackra plastbaljan under nummerskylten är ju borta också.

  4. Claes 17:47, 31 Okt 2009

    I och för sig rätt, men det ingår liksom i mudflapsbytet.
    Det finns en nyhet till..!

  5. Don Eduardo 17:56, 31 Okt 2009

    - Jill Johnson har kanske suttit på den sedan sist?
    Hennes örhängen är blåa, så förmodligen inte.

  6. Ronnie 18:05, 31 Okt 2009

    Såg den iofs inte i söndags, men gissar på pakethållaren eller klibban på handskfacket?

  7. Don Eduardo 18:08, 31 Okt 2009

    - Tror att både pakethållaren å klibban varit med i matchen tidigare?
    2.75X10 tum på bakhjulet istället för 3.5X10?

  8. Don Eduardo 18:36, 31 Okt 2009

    Haru pimpat med nytt skattemärke då?

  9. Claes 01:40, 1 Nov 2020

    Nyss hemkommen från groggafton på Gamla Gatan 20, men i bra form!

    Kolla emblemet på sidokåpan: PX200E är utbytt till vad det egentligen är, nämligen P och inte PX. Årsmodell -83 är reggad som ”P”, men Piaggio satte redan då på ett ”PX”-emblem. Varför är det såvitt jag vet ingen som begriper, men konstigt e de. Nu e de rätt, men ändå fel!

    Gladast av alla e väl Torgny, som får behålla sin SX200!

  10. Don Eduardo 13:01, 1 Nov 2020

    - Årsmodell -83 är någon form av mellanmodell.
    Osäkert tror jag att kåpornas låsmekanism kan skilja sig från
    en tidig 83a där man låser kåpan nere vid fotgolvet
    precis som klassiska modeller och senare 83or har
    en spak uppe vid tanken som man vrider, och på så
    sätt låser fast kåpan.
    84an skiljer sig på utsidan med kantigare linjer på styret
    och tutkåpan.
    (På modscootern ovan ser man tydligt den mjuka linjen på tutkåpan, senare modeller har en kant straxt ovanför grillen).
    Många tycker att p-seriemodellen är den finaste i och med
    de mjuka formerna. De sista PX-modellerna som tillverkades fick ett
    uppsving med chromedetaljer, skivbroms fram, vita blinkers, tajtare bakljus mm direkt från fabrik.
    Jag tror också att det blev annan hastighetsmätare och separat oljeblandning på 84ans modell.
    Det kan också vara så att Pmodellen har en starkare motor
    än PXmodellen. 12.3 häst mot 10,5 eller nåt. Någon sa att
    topplocket skiljer sig och att strängare miljöregler i Europa
    gjorde att man drog ner på effekt för att spara på miljö.

    Själv tycker jag att P-PXmodellerna är riktigt coola när man skapat
    en egen profil på dom. De är ju som gjorda för att pimpa och typ en
    miljon olika accesoarer finns till dom.

    Tippar jag rätt att du gjorde den här lilla tävlingen när du
    redan hemma petat i dig ett par groggar?

  11. Claes 14:02, 1 Nov 2020

    Intressant att läsa dina kommentarer! -84:an har definitivt kantigare linjer, och jag tycker nog att det blivit lite för kantigt och modernt. På P och PX är karossen ”upphissad” jämfört med tidigare modeller, vilket innebär att mycket mer av hjulen syns. Det var nog ett försök att få en sportigare look, men som gammal konservativ tycker jag att modellerna före P är de vackraste.

    När det gäller groggningen så kom det faktiskt EFTER att tävlingen hade lanserats…!

    För övrigt ska jag på Behrn Arena om en stund. Vill ni så ses vi på ståplatsläktaren!


Du måste logga in för att kommentera.